Call of Duty-serie keert terug naar zijn roots

Geplaatst: 10 februari 2017 09:50
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

De mega populaire Call of Duty-reeks keert terug naar zijn roots eind dit jaar. Dit heeft Activision donderdagavond tijdens een financiële presentatie laten weten op een aandeelhoudersvergadering. Het is nog onduidelijk of ze daarmee de hedendaagse oorlogsetting kiezen (zoals Modern Warfare) of toch echt terug gaan naar de Tweede Wereldoorlog waar het ooit allemaal mee begon.

Het laatste deel uit de reeks, Call of Duty: Infinite Warfare, ging meer een sciencefiction kant op, dit terwijl Electronic Arts met Battlefield 1 terug ging naar zijn roots. De verkopen van Call of Duty: Infinite Warfare waren minder goed als de verkopen van Call of Duty: Modern Warfare 3 of de Black Ops-delen, maar deed het wel iets beter dan Battlefield.

Activision heeft in 2016 een recordomzet geboekt van 6,60 miljard dollar. In 2015 was dit namelijk nog 4,66 miljard. Dit is een omzetstijging van 39 procent. De grootste winst van het bedrijf komt door de overname van Candy Crush in 2015. De mobiele game Candy Crush heeft 25 procent van de totale omzet gezorgd, namelijk 3,6 miljard dollar.

Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Lees meer