For Honor is twaalf jaar geleden bedacht'

Geplaatst:
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

Jason Vandenberghe, creative director bij Ubisoft, heeft in een interview met gamemagazine Edge, laten weten dat het idee van hun onlangs aangekondigde nieuwe IP, For Honor, al twaalf jaar geleden is bedacht.

Vandenberghe laat weten in het interview dat hij destijds lessen heeft gehad in westerse gevechtssporten en dat toen het idee voor een game als For Honor opborrelde. De game werd afgelopen E3 tijdens de Ubisoft-persconferentie aangekondigd.

About 12 years ago, I was taking a course in Western martial arts. I was at home one day, thinking about the patterns I'd been learning, and just started thinking about controls: what if we mapped this style onto a right stick? The control scheme just clicked. I got excited, and started pitching it to anyone who'd listen.

Vandenberghe laat in het interview weten dat niemand toen nog enthousiast was over zijn ideeën.

For a decade it was just, "No, no, no." It was a different time: Lord Of The Rings was just happening. We didn't have Game Of Thrones, the mainstream audience just wasn't there. And we didn't have the tech to do it. Third person [games] were very different 12 years ago.

For Honor moet in 2016 verschijnen voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

Bron: GamesRadar
Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Lees meer