Star Wars: Battlefront niet zo mooi op de console

Geplaatst:
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

De eerste gameplaybeelden die we van Star Wars: Battlefront kregen te zien op E3 waren lang niet zo mooi als de eerste beelden uit de aankondigingstrailer die we zagen van deze buitenaardseshooter. Als we Digital Foundry mogen geloven komt dit omdat de game op de E3 maar op 900p draaide met post-process anti-aliasing.

The PS4 capture is largely unedited, providing long stretches of action around the icy Hoth map, and letting us in on frame-rate and resolution details ahead of launch. Right away, from an early pixel-count we see the game matches the basic framebuffer setup of Battlefield 4 and Hardline: the evidence suggesting this PS4 build runs at a native 1600x900 with a pass of post-process anti-aliasing.

De aankondigingstrailer zou er stukken mooier uitzien omdat die op een hogere native resolutie liep. Dit werd teruggezet naar 1080p om de textures scherper te maken. De game had verder geen framedrops. Het is nog maar even de vraag of dit is wat we ook daadwerkelijk krijgen in de uiteindelijke game.

De PlayStation 4-versie van de game had tijdens de gamescom geen per-object blur, maar in de eerste trailer wel en de depth of field is ook veel lager dan die in de aankondigingstrailer. Mocht Electronic Arts de game zo willen hebben als in de eerste trailer, dan hebben ze nog een heleboel werk te verrichten.

Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Lees meer