Destiny na eerste dag goed voor 500 miljoen dollar

Geplaatst:
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

Destiny is het duurste entertainment product ooit en de ontwikkeling en promotie heeft Activision 500 miljoen dollar gekost. De uitgever heeft nu laten weten dat het dit bedrag in de eerste dag na de release alweer heeft terugverdiend.

Bobby Kotick, de CEO van Activision Blizzard, liet weten dat het bedrag van 500 miljoen dollar tot stand is gekomen door de verkoop aan winkelketens. De game heeft dus nog niet dit bedrag opgebracht door de verkoop aan consumenten, alhoewel dit vaak dicht bij elkaar zit. We kunnen in ieder geval al zeggen dat Destiny een groot succes is en dat het de potentie heeft om uit te groeien tot een nog succesvollere serie.

Based on extraordinary audience demand, retail and first party orders worldwide have exceeded $500 million for Destiny. This industry milestone marks another blockbuster success for our company and demonstrates our unique ability to create some of the most successful entertainment franchises in the world. The success of Destiny, along with the recent introduction of Blizzard Entertainment's Hearthstone, is further validation of our unique capabilities to create great entertainment franchises from the ground up.
Lees meer