Pc

1

Toki Tori 2 (Aplha Versie)

linksquest linksquest

Boss

1167 berichten

15 december 2011 - 22:42
Ik ben sinds kort Game Tester bij Two Tribes en help mee bij het testen van Toki Tori 2

vandaag is Alpha versie 3 uitgekomen waarvan ik een opname heb gemaakt zodat jullie al een beetje een idee krijgen van het spel

mochten jullie van alpha 1 en 2 ook het matriaal zien, kijk dan even in mijn profiel op youtube

Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

16 december 2011 - 21:05
Er zit geen NDA op die alpha?
legochesser legochesser

Pwner

269 berichten

16 december 2011 - 21:07

Kloothommel schreef:
Er zit geen NDA op die alpha?

Nope, sterker nog, Two Tribes is hier juist blij mee.

linksquest linksquest

Boss

1167 berichten

16 december 2011 - 21:34
NDA?
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

16 december 2011 - 22:23

linksquest schreef:
NDA?

Een geheimhoudingsverklaring. NDA is de Engelse term (non-disclosure agreement)

Alex. Alex.

King

4286 berichten

16 december 2011 - 22:52
linksquest linksquest

Boss

1167 berichten

17 december 2011 - 11:44
ozo oke

Ik mocht in iedergeval van deze update het filmpje maken, alles gaat in overleg.
linksquest linksquest

Boss

1167 berichten

16 januari 2012 - 21:48
Hier is de 4de Alpha versie

linksquest linksquest

Boss

1167 berichten

25 februari 2012 - 13:54
Begin deze week kwam de nieuwe update van Toki Tori 2, deze heb ik meteen eens even grondig gespeeld en hier is mijn mening erover.

In tegen stelling tot de vorige update zie je dat we al een flinke stap vooruit zijn gegaan, zo kunnen we nu al 3 verschillende levels spelen en zijn al verschillende wezens inclusief toki zelf nu ook al geanimeerd en bewegen ze.

Wat we in deze test versie kunnen doen is proberen alle witte balletjes te verzamelen. Ik heb letterlijk 1 uur lang op deze levels liggen proberen om alle balletjes te kunnen verzamelen. Maar helaas is het me (nog) niet gelukt. Wat al een mooie vooruit gang is, is dat het fluiten en stampen nu ook eindelijk in actie kunnen zien. En persoonlijk vind ik het erg maf en leuk uitzien. Helaas zie je nog bij bijna alles dat het nog niet helemaal af is. Zo zie je bij Toki zelf nog het blokje om hem heen. Ook is het landschap nog lang niet waar het zijn moet. Helaas is de vleermuis nog niet geanimeerd. Maar dat zal vast wel in de volgende update komen. Ook hoop ik dat ze dan ook iets meer aandacht gaan steken in de achtergrond zelf. Niet dat het lelijk is. Maar is nog niet echt mooi afgewerkt. Verder kwa landschap is er nog niet veel waar ik over kan zeggen, de vloer zijn nog gewoon blanke blokjes en het water is gewoon blauw. Over het water gesproken, wat leuk bedacht is, is als toki uit het water komt dat je dan druppels van hem ziet komen.Als je nu in het water blijft, dan begint ie rood te worden en uit eindelijk sterft ie ook.

Dan ten slotte is er nu ook geluid aanwezig, dat natuurlijk al een vooruit gang is. Als opdracht van Two Tribes werd me gevraagd 5 dingen op te noemen die ik goed vond aan deze update en 5 dingen die ik niet goed vond. hieronder de lijst.

+ Toki beweegt.
+ Achter geluid.
+ Toki word rood als ie bijna verdrinkt.
+ Bij het uit het water komen druppels van hem komen.
+ Stampen en fluiten komen goed naar voren.
- Jammer dat level 3 niet eindigt.
- Jammer dat niet alle witte balletjes te halen zijn.
- Druppels zijn bijna net zo groot als Toki
- Bij Zowel toki, als bij de ladder en gras zie je nog steeds lijnen van de afwerking lopen.
- Achtergrond nog niet echt mooi en landschap ontbreek nog.

Dit was het weer voor zover wat ik kon testen, hopelijk kunnen we de volgende keer nog veel meer dan we nu al konden doen. Helaas is mijn beeld opname niet gelukt. Er zit een probleem in de software van fraps waardoor ik het niet kan bewerken. hier ga ik deze week na kijken, maar daarvoor de official trailer van Two Tribes hier voor jullie.

linksquest linksquest

Boss

1167 berichten

06 maart 2012 - 11:09
Nog geen week na update 5 komt update 6 al, door wat PC problemen ben ik wat aan de laten kant, maar dat erbuiten zijn er toch flink wat vernieuwingen. Deze neem ik nu even met jullie door.

Deze update bestaat uit 4 gedeeltes. Tenminste zo ver ik kon komen. Gedeelte 1 was direct de uitschieter. Heel veel dingen waren al bij gewerkt die ik bij update 5 als tip aangaf. Zo was de vloer mooi aangekleed, het gras perfect afgewerkt, en ook de items zoals de lader en dieren zagen er weer een stuk beter uit. Wel jammer dat nog steeds de achtergrond een beetje wazig is en dat het water nog niet bij gewerkt is worden. Naast dit zijn ook de bolletjes die in de lucht vlogen nu geupdate naar vlinders. Dat ook een hele mooie verbetering is.

Bij Gedeelte 2 zit je toch weer in het werk gedeelte, zo is de vloer weer weg. En zie je nog de items die niet helemaal af gewerkt zijn. Toch is in gedeelte 2 ook een vernieuwing, en dat is de vleermuis die ze geupdate hebben naar een bewegende vogel. Petje af, had ik niet er achter uit gehaald. Wat me wel opvalt en ook een beetje stoort is als je in het water loopt dat je opeens van de rondjes met een P erin in het rood om je heen krijgt. Ik zou zeggen dat ie power verliest. Maar omdat Toki nooit een power lijn gehad heeft vind ik dit een beetje gek. Bij het official update bericht ben ik deze melding ook niet tegen gekomen dus kan niet zeggen wat het nu precies is.

Bij gedeelte 3, waar 4 meteen bij hoort, zie je nog een nieuw stuk landschap. Zo kun je een beetje puzzelen en met de Portal spelen. Over de portal gesproken, die hebben ze ook een mooie update gegeven en ziet er nog mooier uit dan het al was. Door middel van de portal kun je onder een waterval komen. Maar volgens mij was niet de bedoeling dat ik er zo in zou komen, maar eerder zo eruit. Want er is een brug, als je daar op stamt en je er doorheen zakt dan kom je ook in dat gedeelte uit.

Bugs die ik ontdekt heb.

* In gedeelte 3 kan ik niet fluiten soms niet. Doordat ik de eerste niet helemaal verder kwam had ik gedeelte 4 niet kunnen ontdekken. Maar bij poging 4 kan ik wel even fluiten.
* Als je dood gaat komt een kaartje tevoorschijn waar staat "Press Anny Key to Continu", helaas werkt dat (nog) niet. De backspace zou je moeten gebruiken, maar die werkt soms ook niet.

Dan even nog de + punten van ze update en - punten die ik hoop dat in de volgende update verbeterd is.

+ Afwerking gedeelte 1, van zowel de grond als het gras.
+ Toki ook grappig in bubble.
+ Het mysterie van het vliegdier onthult.
+ Bolletjes die vlinders zijn geworden.
- Achtergrond nog steeds onduidelijk.
- Graag eens items van Toki willen gebruiken, zoals het bruggetje als die er nog in zit.
- Bug probleem met fluiten.
- Bug probleem met respawn.

Dit was het weer voor zover wat ik kon testen, hopelijk kunnen we de volgende keer nog veel meer dan we nu al konden doen. Helaas is mijn beeld opname weer niet gelukt. Er zit nog steeds een probleem in de software van fraps waardoor ik het niet kan bewerken. En dat terwijl ik windows en alles opnieuw geinstalleerd heb. Het stukje dat ik kon gebruiken van de opname, heb ik dan zonder spraak toch geupload. Bij de volgende update zal ik een programma dan Fraps proberen.

Laatst gewijzigd door: linksquest op 06 maart 2012 - 11:09
RobbertVKH RobbertVKH

Boss

1410 berichten

06 maart 2012 - 19:56
Juist, ik denk dat je post aanpassen ook geen overbodige luxe is.

Buiten dat vind ik de game echt alles behalve uitnodigend klinken.
Twitter: RobbertVKH. Omdat het kan.
legochesser legochesser

Pwner

269 berichten

06 maart 2012 - 20:23

RobbertVKH schreef:
Juist, ik denk dat je post aanpassen ook geen overbodige luxe is.

Buiten dat vind ik de game echt alles behalve uitnodigend klinken.

In Build 5 was het nog erg goed merkbaar dat het een game in ontwikkeling is, maar het concept dat erin zat verwerkt was erg leuk, met name het uitvogelen () hoe je omgeving reageert als je X doet terwijl je jezelf naar de uitgang aan het puzzelen bent. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het eindresultaat straks, maar als ze de concepten dieper uitwerken gaat dat zeker lukken. (Binnenkort ook maar eens Build 6 uitproberen. )

linksquest linksquest

Boss

1167 berichten

08 maart 2012 - 19:22
Gister kwam de nieuwe update van Toki Tori 2, dit is update 7 en ga het weer allemaal even voor jullie onder de loep nemen.

Wat me direct opvalt is dat het precies de zelfde levels zijn als bij update 6, alleen zijn ze nu allemaal aangekleed, en is het een soort van speel level al geworden. Het doel is om alle gouden icoontjes te verzamelen en die in te wisselen bij het vogel beeld.

Two Tribes heeft goed geluisterd naar tips en dat zie je ook terug in deze update. De 2 gevonden bugs die ik had gevonden zijn ook opgelost en dat vind ik een hele mooie pluspunt. De omgeving ziet er nu ook een stuk mooier uit waardoor de vage achtergrond minder erg opvalt.

Alles werkt lekker en is goed te doen. Heb het level een dik uur gespeeld om alles even grondig te bekijken en heb verder niet echt een fout kunnen ontdekken. Wat me wel opviel is dat nog niet alles direct op het fluiten reageert. Zo reageert de krap in de steen soms niet en moet je vaker 6 tot 8 keer fluiten voor ie komt. Lijkt me niet dat dit zo moet maar dat zal vast wel in de volgende update aan gewerkt worden.

Om even op het grafische terug te komen, die rode blokjes om toki blijken toch de druppels te zijn die nu een heel stuk mooier uitzien, naast dat zijn de rode doodshoofdjes nu ook echt een obstakel geworden met spikes enzo. Erg mooi gedaan.

Het geluid is ook al erg mooi, er is dan helaas nog geen muziek, maar de effecten van de dieren en items zijn erg mooi en geeft me echt een heerlijk gevoel. En dat ook zonder muziek. Als de muziek net zo mooi word als in Toki Tori 1 dan weet ik wel hoe mooi het word.

Wat ik bij de volgende update hoop terug te zien is iets meer uitleg over het doel van het spel, en hoop ik de volgende verbeteringen terug te zien.

* Achtergrond iets duidelijker.
* Voor proefje van muziek.
* Bug met roepen van Krap in de steen opgelost.
* Misschien als die komen bruikbare items als het bruggetje.
* Misschien ook eens vijanden te mogen zien.

Wat ik als mening tot nu toe nog wil geven is dat ik tot nu toe niet kan zeggen dat Toki Tori 2 echt z'n puzzel spel word als in deel 1. Maar de tijd en updates zal het zeggen. Dit was het voor nu. Geniet nog even van onderstaand filmpje.

1

Je moet ingelogd zijn om te reageren.