Boardgames

1

The Hive - pure strategie

DJ DJ

Hero

556 berichten

28 november 2011 - 20:22
Nou ben ik zelf niet een dikke schaak fanaat, en ook dammen kan ik niet echt je van het noemen. Wel ben ik uiteraard in voor een spel waar ik enigzins hersencapaciteit voor nodig heb.

Zo was ik afgelopen week op een verjaardag en zag daar als 1 van de vele bordspellen "The Hive" langs vliegen. Twee vrienden van me die niet vies zijn van een potje schaak zag ik al puzzelend naar het bord kijken. Mijn interesse was gewekt.

De bedoeling van het spel is de bijenkoningin van je tegenstander volledig te omsingelen, voordat die van jezelf is omsingeld. Klinkt simpel toch?

Er zijn, net als bij schaken, verschillende stenen. Ieder met zijn eigen mogelijkheden. Sommigen zijn zo traag als dikke stront, rennen aso-snel, of springen gewoon letterlijk over het speelveld, terwijl een verdwaalde kever lekker bovenop je mug gaat liggen. Aangezien het nu al een stuk verwarrender klinkt, hieronder een filmpje voor de misschien ietwat beter uitleg

Owja, het filmpje heeft allemaal vrolijke kleurtjes qua stenen. In de vernieuwde uitgave 'The Hive Carbon' zitten zowel 2 extra uitbreidingen (Mug en Lieveheersbeestje) en zijn de happy kleurtje vervangen door Black & White. Das toch net iets cooler

Wade Wilson Wade Wilson

Pwner

414 berichten

30 november 2011 - 20:26
Is dit puur voor 2 spelers of kan het ook met meerdere spelers gespeeld worden?
DJ DJ

Hero

556 berichten

03 januari 2012 - 02:33
Deze game is, net als schaken en dammen, voor twee spelers.
1

Je moet ingelogd zijn om te reageren.