Boardgames

1 2 >

Warhammer (Games Workshop)

Skullboy Skullboy

Dude

51 berichten

04 september 2011 - 22:48
Voor diegene die het niet kent of te lang onder een steen heeft gelegen; Warhammer is een tabletopgame van Games Workshop die in 1983 in de markt kwam.

Warhammer Fantasy
Bij Warhammer Fantasy spelen de battles zich af in fantasiewerelden waarbij elven, Orcs, dwergen, Warriors of Chaos en andere fantasiefiguren de elkaars hersenen inslaan voor de overwinning. Ieder ras heeft zijn eigen ability’s, heroes strijdkrachten.

Warhammer 40.000
Wordt ook wel een 40k genoemd. Hierbij gaat het bijna hetzelfde als fantasy, maar in plaats van een aantal poppen bij elkaar op een platform staan ze op individuele, ronde platformen en zijn er ook andere soorten regels tijdens de battle. Een aantal rassen (zoals de Mensen, Elven en Orcs) komen terug, maar ook andere rassen (Tyranids en Space Wolves) maakte hun debuut in 40k.

Lord of the Rings Strategy Battle Game
Gebaseerd op de filmreeks van Peter Jackson. De miniaturen zijn kleiner, maar realistischer dan die van Warhammer. Ook de spelregels zijn net iets simpeler, maar dan nog zal je je hoofd goed bij moeten houden.

Battle
Bij het houden van een battle zal je een army book en een strategieboek nodig hebben. Daarnaast een meetlat, dobbelstenen en notities voor je leger, en geduld.

Meer informatie is te vinden op de http://www.games-workshop.com/gws/home.jsp.

Laat de discussies over Warhammer maar losbarsten.
Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

04 september 2011 - 23:44
Ik voeg er nog een paar aan toe die ik ook fanatiek speel(de):

Necromunda
: In de Warhammer 40k setting vechten gangs om resources in hun Hive (=een hele grote stad/toren) te veroveren. Aan jou om jouw gang naar de overwinning te loodsen!

Bloodbowl: In de Warhammer Fantasy setting strijden team om de glory in de Bloodbowl League. In dit extreen gewelddadige American Football actige sloopfestijn gaat het niet alleen om de doelpunten, maar ook om de doden en gewonden die op het veld vallen!
Skullboy Skullboy

Dude

51 berichten

05 september 2011 - 18:55
Heb eventjes foto's bekeken van de Warhammer die je opnoemde. in één woord gaaf.

En 'n aantal weken geleden was er nog een Storm of Magic battle in de Bredase Games Workshop waarbij m'n elfjes meededen. Helaas duurde het niet lang meer of we moesten al stoppen zonder winnaar (winkel ging sluiten).

Laatst gewijzigd door: Skullboy op 05 september 2011 - 18:56
Skullboy Skullboy

Dude

51 berichten

10 september 2011 - 17:03
m'n Lion Chariot of Chrace is bijna af. Zie hier de resultaat.
[/url]

Laatst gewijzigd door: Skullboy op 10 september 2011 - 17:04
Alex. Alex.

King

4286 berichten

10 september 2011 - 17:04
Dat ziet er tof uit
Skullboy Skullboy

Dude

51 berichten

10 september 2011 - 17:13
Thanks. Voor de kerst ga ik 'n high elf Battalion kopen.

Geweldige spul hebben ze in de Games Workshop.
Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

10 september 2011 - 18:39
Ik had je al met die chariot bezig gezien!
Ben benieuwd naar het hele leger :-)
Skullboy Skullboy

Dude

51 berichten

11 september 2011 - 11:21
De Island of Blood leger is al bijna klaar, alleen ben ik de 5de mounted high elf van de set kwijt.

Laatst zag ik nog 'n aantal foto's van 'n High Elf Hero mounted on War Lion. hopelijk komt íe weer in de workshop.
Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

11 september 2011 - 23:45
Ik denk dat dat een conversion is.
Jammer alleen dat ze geen losse white lions verkopen

Laatst gewijzigd door: Kloothommel op 11 september 2011 - 23:46
Alex. Alex.

King

4286 berichten

13 september 2011 - 16:14
Ik wil nog een keer een workshop volgen, moet alleen nog even uitzoeken wanneer.
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

13 september 2011 - 18:48
Waar laat je al dat spul zeg
Skullboy Skullboy

Dude

51 berichten

13 september 2011 - 18:54
@Tristan: In m'n kastje.

Vandaag heb ik de nieuwe Lizardmen Saurus oldblood gekocht en ermee begonnen.

Laatst gewijzigd door: Skullboy op 13 september 2011 - 18:55
Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

13 september 2011 - 23:27
Die is wel vet ja!

Alex. Alex.

King

4286 berichten

14 september 2011 - 00:03

Tristan schreef:
Waar laat je al dat spul zeg

Dat is precies de reden waarom ik er nog niet aan begonnen ben, omdat ik de ruimte niet had en heb. Ik kwam hier vaak bij het Spelkwartier in Arnhem voor mijn Pokémon en Magic-kaarten en daar deden ze ook aan Warhammer. Ik kon er uren naar kijken.

Skullboy Skullboy

Dude

51 berichten

18 september 2011 - 10:34
De Lizardmen is al sinds gisteren af.

Nu ben ik bezig met m'n Mage en Archmage, de Phoenix Guard en daarna koop ik 'n stardragon erbij.

Laatst gewijzigd door: Skullboy op 18 september 2011 - 10:35
1 2 >

Je moet ingelogd zijn om te reageren.