Nintendo 3DS

1

Ubisoft's Rayman 3D

Remcooooo Remcooooo

Badass

941 berichten

25 april 2011 - 21:33
Op verzoek van Batman zijn hier mijn ervaringen met Rayman 3D voor de Nintendo 3DS:

Rayman 3D is een port van de platformgame Rayman 2: The Great Escape. Voor degene die het verhaal nog niet kennen, is hier een korte samenvatting:

De wereld van Rayman wordt aangevallen door piratenrobots. Onder leiding van Admiral Razorbeard vernielen ze alles wat op hun pad komt. Nu is het aan Rayman om deze piratenrobots een koekje van eigen deeg te geven. Dit kan hij echter niet alleen. Hij heeft de hulp nodig van de geest van de wereld en de schepper van alles dat is en ooit zal zijn: Polokus. Maar om hem te vinden heeft Rayman alle vier de magische maskers nodig. Deze zal hij dus eerst moeten bemachtigen. Onderweg krijgt hij hulp van onder andere de elf Ly, een eeuwenoud volk genaamd de Teensies, Murfy (die het spel uitlegt) en natuurlijk zijn beste vriend Globox.

Rayman 3D bevat 20 levels. Als je tijdens het spelen van een level overal goed rondkijkt om lums (energiebollen met vleugeltjes) en kooitjes te vinden kun je best een tijdje zoet zijn met één level, maar als je gewoon het level door speelt en niet te vaak dood gaat, kun je bij de kortere levels in 10 minuutjes klaar zijn. Dit raad ik overigens niet aan, want je zult later toch terug moeten om de overige lums alsnog te bemachtigen. Ook zul je sommige levels vaker moeten spelen, omdat je de eerste keer niet in een bepaald gebied kunt komen. Als je het verhaal hebt uitgespeeld valt er eigenlijk nog maar vrij weinig te beleven, tenzij je het natuurlijk leuk vindt om bepaalde levels vaker te doen.

Naast de gewone levels bevat het spel ook bonuslevels. Deze mag je spelen nadat je een gewoon level hebt gehaald waarin je alle gele lums hebt verzameld en alle kooitjes kapot hebt geschoten. Er is bijvoorbeeld een bonuslevel waarin je een race houdt met baby-globox. Je moet dan omstebeurt op b en y drukken om te rennen. Dit is een leuke toevoeging, maar meer eigenlijk ook niet.

En dan nu de belangrijkste verbetering ten opzichte van de oude Rayman 2: het 3D. Zelf vind ik dat het 3D echt wat toevoegt aan het spel. Je ziet duidelijk verschil tussen Rayman en zijn achtergrond en als Murfy weggaat lijkt het altijd alsof hij uit het scherm komt en langs je op vliegt. Vooral tijdens de levels waarin Rayman moet glijden of waarin hij op een raketje zit dat automatisch rent of vliegt. Je krijgt dan echt een gevoel dat er diepte in zit.

Mensen die van Rayman 2 hebben genoten, zullen dat van deze game uiteraard weer doen. Ook mensen die wel van een platformgame houden moeten deze game zeker niet laten liggen. De gameplay is erg goed (de game is dan ook niet voor niets al vijf keer opnieuw geport) en er wordt goed gebruik gemaakt van het 3D-effect van de 3DS. Alleen jammer dat je na het uitspelen eigenlijk niet veel meer kunt doen.

En ten slotte nog even een trailertje:

Als jij deze game ook bezit ben ik erg benieuwd naar wat je ervan vindt...

Laatst gewijzigd door: Remcooooo op 25 april 2011 - 21:38
Batman Batman

Buddy

246 berichten

26 april 2011 - 00:53
Dank je wel man

Ik ben alleen nog niet echt overtuigd. Het is wel vet dat het 3d effect echt iets toevoegt, want bij de meeste games is dat gewoon niet zo op de 3ds.

Hoeveel sterren (score) geef je deze game? Zit er ook echt een verhaal in bijv?
Remcooooo Remcooooo

Badass

941 berichten

26 april 2011 - 16:05
In cijfers vind ik deze game toch wel een 8 waard.

Er zit wel een verhaal in, het verschilt naar mijn mening een beetje per level. In de meeste levels heb je cutscènes of gesprekken met anderen en dan zeggen die je vaak wat je moet doen. Heel soms krijg je zelfs de mogelijkheid om zelf te kiezen wat je zegt (je kunt dan uit 2 opties kiezen). Maar in sommige levels heb ik het gevoel dat je het alleen speelt om naar het volgende level te gaan en dat je niet echt een vordering in het verhaal hebt gemaakt.

Heb je verder nog vragen?

Laatst gewijzigd door: Remcooooo op 26 april 2011 - 16:05
RobbertVKH RobbertVKH

Boss

1410 berichten

26 april 2011 - 16:39
Tof dat je zo een mini-review maakt. Ziet er vet uit!
Twitter: RobbertVKH. Omdat het kan.
Koen. Koen.

Pwner

409 berichten

26 april 2011 - 16:42
Helemaal mee eens, die review is echt goud! Hoe lang ben je er mee bezig geweest als ik vragen mag?
Remcooooo Remcooooo

Badass

941 berichten

26 april 2011 - 16:51
Ongeveer een half uurtje.
Batman Batman

Buddy

246 berichten

30 april 2011 - 23:38

Remcooooo16 schreef:
In cijfers vind ik deze game toch wel een 8 waard.

Er zit wel een verhaal in, het verschilt naar mijn mening een beetje per level. In de meeste levels heb je cutscènes of gesprekken met anderen en dan zeggen die je vaak wat je moet doen. Heel soms krijg je zelfs de mogelijkheid om zelf te kiezen wat je zegt (je kunt dan uit 2 opties kiezen). Maar in sommige levels heb ik het gevoel dat je het alleen speelt om naar het volgende level te gaan en dat je niet echt een vordering in het verhaal hebt gemaakt.

Heb je verder nog vragen?

Je hebt de meeste vragen nu wel beantwoord. Je hebt me overtuigd. Ik ga eerst even los in Portal 2, daarna ga ik deze game aanschaffen.

Remcooooo Remcooooo

Badass

941 berichten

01 mei 2011 - 16:10
Als je hem hebt, laat dan even weten wat je ervan vindt..
1

Je moet ingelogd zijn om te reageren.