Game Algemeen

1

En nu? De motion war!

Wade Wilson Wade Wilson

Pwner

414 berichten

07 april 2011 - 17:11
Hee iedereen, eens een nieuw gezellige discussie over de hedendaagse gamewereld.

Toen men de controller van de Wii toonde, ging er een nieuwe wereld open qua besturing. Gepaard met de nodige kritiek en vele lofzang ging Nintendo een nieuwe weg in. Met succes.

Kritiek kwam ook van de kanten van Sony en Microsoft, met namen de "fanboys". Echter blijkt dat Sony en Microsoft het idee van Nintendo zo goed vonden dat ze zelf ook aan de slag gingen.

Sony kwam met de Move aan zetten en Microsoft ging nog een stap verder en kwam met de controllerloze Kinect. Die inmiddels al een paar maanden uit zijn.

Nu we een paar maanden verder zijn, hoe zit het met deze twee uitvindgen en heeft de Wii er onder geleden? Zelf heb ik niet veel games op de Wii gespeeld die erg afhankelijk zijn van de motion sensoring en heb ik de Move niet voor de PS3.
Doet de Move het beter als de Wiimotion Plus het doet? Of valt dat wel mee. En is Kinect echt de vette shizzle en werkt het ook fijn of verlies je steeds een spel wanneer je een verkeerde move maakt omdat je tussen door even moest niezen?

Brand maar los .
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

10 april 2011 - 12:45
Nou, de Kinect krijgt er ook wel aardig van langs natuurlijk. Maar dat omdat er nog niet echt games voor zijn uitgekomen. Yoostar 2 blijkt echter wel uitstekend te werken voor de Kinect.

De Wii tja, ik heb hem nog niet heel lang en heb er ook nog niet echt super deluxe games voor, wel de simpele Wii Sports en Sports Resort. Ik vind het geweldig werken, ik heb nog niet een keer gehad dat hij een of andere spastische beweging ging maken terwijl ik niets deed.

Voor de Move van Sony geldt hetzelfde als voor de Kinect, er zijn niet echt veel games die er mee werken. Ik vind het design er nogal stom eruit zien, een balletje dat licht geeft op een stick..dat is het meer niet.

Ik vind het wel leuk om te zien hoe ze het tegen elkaar opnemen.
Wade Wilson Wade Wilson

Pwner

414 berichten

10 april 2011 - 21:10
Persoonlijk vind ik naar mijn mening dat Move en Kinect veels te laat gekomen zijn. En dat een van die 2 iets in korte tijd verzonnen had na dat de andere ook aankondigde dat ze motion sensoring verwerkte op hun console.
Skullboy Skullboy

Dude

51 berichten

05 september 2011 - 15:22
Ik zie gewoon geen toekomst in Move in kinect. En de Wii... die zal na Skyward Sword in het stof bijten.
Neal Neal

Pwner

364 berichten

06 september 2011 - 15:14
Sony en Microsoft hebben de motion control naar mijn idee overgenomen van Nintendo. Ik vind het persoonlijk geen succes, maar er zijn mensen die het altijd nog erg leuk vinden.
xRenZx xRenZx

Badass

719 berichten

08 september 2011 - 14:06
*insert cliché antwoord waarom ik toch liever met een normale controller speel*
1

Je moet ingelogd zijn om te reageren.