Nintendo 3DS

1 2 >

De Nintendo 3DS

Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

19 januari 2011 - 18:56
De Nintendo 3DS

De nieuwste handheld van Nintendo uit de doeken gedaan, zij het in zo kort mogelijke vorm want je kunt er echt echt veel mee doen.

Wat zit er nou eigenlijk in?

Dit is een lijstje met de belangrijkste specificaties:

- Gewicht: 226 gram
- Het bovenste scherm is 3,5" en kan 3D-beelden tonen (d.m.v. vloeibare kristallen) en is daarnaast 10% groter dan het scherm van de DSi.
- Het 3D-effect kan met een slider uitgezet of versterkt/afgezwakt worden
- Het onderste scherm is 3" en kan alleen 2D-beelden tonen
- 2 VGA-camera's op de voorkant voor het maken van 3D-foto's en een camera binnenin.
- Bewegingssensor
- Gyrosensor (ook een soort bewegingssensor)
- Wifi-ontvanger (WPA, WPA2 en WEP ondersteuning)
- Afspelen van 3D-films
- Accu (1300mAh, 5Wh) met ongeveer 3 tot 5 uur 3D speeltijd en 5 tot 8 uur voor gewone DS spellen.

Ja ja 3D gamen in je handjes! Alleen als we onderzoeken moeten geloven is het om ziek van te worden.. Ieder zal dit echter voor zichzelf moeten ondervinden, een avontuur op zichzelf dus!
Je kan het 3D gelukkig uitzetten of verzwakken met een schuifje mocht je niet tegen de 3D beelden kunnen.

Erg handig allemaal hoor maar heb je dan niet een ‘gewone’ DS in je handen? Nee, want de 3DS is grafisch een stuk sterker dan zijn voorlopers, plus je hebt nu nieuwe features die de voorgangers niet hebben.

Features

De 3DS is uitgerust met allerlei vette features. Ik neem er een paar apart om uit te leggen wat het doet en wat jij er nou eigenlijk mee kan.

- Mii Maker

Met Mii maker kan je een Mii character aanmaken. Dit doe je door een foto van jezelf te maken, welke door de 3DS omgezet wordt tot een Mii character. Je kan deze vervolgens opslaan op een SD kaartje om te gebruiken als avatar voor je Gameliner account bijvoorbeeld.
Op de Wii zit deze feature ook ingebakken en het zal voor velen van jullie dan ook niets nieuws zijn.

- Spotpass

Spotpass wordt door de 3DS gebruikt om WiiFi signalen op te zoeken en automatisch nieuwe content en updates te downloaden. Dit gebeurd voornamelijk als de 3DS in slaapstand is gezet. Je kan dus gewoon je 3DS dicht klappen, in je tas stoppen en even de stad in gaan om te chillen. Ondertussen download de 3DS allerlei content die jij dan later thuis kan checken!

-Streetpass (wordt ook wel TagMode genoemd)

Streetpass is de naam van de feature die de communicatie tussen 3DS systemen mogelijk maakt. Je kan hiermee een boel leuke dingen doen:

- Game content delen. Bijvoorbeeld, maps, en highscores.

- Je kan ook je Mii Character data delen, zo kan de ander zien waar je vandaan komt en welke game je voor het laatste hebt gespeeld.

- Zonder dat je er zelf ook maar iets voor hoeft te doen kan je 3DS een gevecht aangaan met een totaal vreemde! Deze coole feature moet je dan wel in de games die dit ondersteunen aan hebben staan.

- Je kunt online een gevecht bekijken van anderen door in te linken in het gevecht dat op dat moment in volle gang is.

Als je content hebt ontvangen zal de LED bovenin de 3DS blauw kleuren. Je kan dan via de Notificatie App zien welke content je hebt gekregen.

Nintendo Eshop

Via deze feature kan je games downloaden, er zal ook een Virtual Console niet ontbreken. Tijdens de presentatie is bekend gemaakt dat er Game Boy en Game Boy Color beschikbaar zullen komen.
Games kan je kopen door middel va neen credit card of je koopt een Nintendo 3DS Prepaid Card in de winkel.

Friend code
Nintendo houd vast aan het gebruik van Friend codes. Hiermee kan jij zien wat je vrienden aan het spelen zijn en of ze online zijn. Ditmaal is de Friend code uniek voor elke 3DS en verschilt dus niet per game, maar per 3DS.

Release info
De Europese release is op 25 Maart en Nintendo heeft belooft om tussen Maart en Juni 25 á 26 3DS games op de mark te hebben gebracht. Dus stoom je portemonnee maar klaar voor overuren! Waarschijnlijk zal hij hier € 250,- gaan kosten bij de release dit is echter niet de vaste prijs dus het kan per winkel verschillen.

Ik ben al aan het aftellen en jij??

Laatst gewijzigd door: Tristan op 19 januari 2011 - 19:09
Alex. Alex.

King

4286 berichten

19 januari 2011 - 22:19

Tristan schreef:
Ik ben al aan het aftellen en jij??

Ik koop hem niet meteen met de release, maar dat de 3DS er gaat komen weet ik wel zeker. Deze handheld is een musthave voor elke gamer.

Hoeveel denken jullie dat deze gaat kosten?

Laatst gewijzigd door: Alex. op 19 januari 2011 - 22:20
Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

20 januari 2011 - 09:55
Must have ben ik het niet zo mee eens...
Maar dat is een persoonlijke mening ^^

Die PS Phone daarentegen....
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

20 januari 2011 - 10:09

Kloothommel schreef:
Must have ben ik het niet zo mee eens...
Maar dat is een persoonlijke mening ^^

Die PS Phone daarentegen....

En waarom dan niet?

lk denk dat hij € 250,- euro zal gaan kosten, het zou me verbazen als dit hoger zou zijn

Liebling Liebling

Hero

642 berichten

21 januari 2011 - 00:06
de 3DS kost inderdaad 250 euro dat is al bevetigd
Alex. Alex.

King

4286 berichten

21 januari 2011 - 01:13

Liebling schreef:

In Amerika kost de 3DS 250 dollar.. de Europese prijs is nog steeds niet bekend.

Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

21 januari 2011 - 07:48

Alex schreef:

Liebling schreef:

In Amerika kost de 3DS 250 dollar.. de Europese prijs is nog steeds niet bekend.

Meerdere webshops hebben de prijs op € 250,- gezet dus lijkt me dat dat de prijs is. Nintendo zal die prijs vermoedelijk ook niet bevestigen omdat retailers de prijs mogen bepalen.

Laatst gewijzigd door: Tristan op 21 januari 2011 - 08:55
Adaptive Mass Adaptive Mass

Hero

572 berichten

21 januari 2011 - 08:51

---

Het alleen posten van een afbeelding/video zonder enige verdere opmerking erbij is niet toegestaan. Anderen moeten wel begrijpen wat je bedoeld met het betreffende plaatje/video.

Laatst gewijzigd door: Alex. op 21 januari 2011 - 10:48
Alex. Alex.

King

4286 berichten

21 januari 2011 - 11:04

Tristan schreef:

Alex schreef:

Liebling schreef:

Meerdere webshops hebben de prijs op € 250,- gezet dus lijkt me dat dat de prijs is. Nintendo zal die prijs vermoedelijk ook niet bevestigen omdat retailers de prijs mogen bepalen.

Dat meerdere webshops hem voor 249.99 hebben staan is gewoon speculatief hoor. We zitten altijd in de buurt van Amerika met de prijzen, maar het zal me niet verbazen dat ze toch meer kosten.

Wij hebben hem zelf ook op 249.99, dit houdt niet in dat wij het dan bij het rechte einde hebben. Dus.

Liebling Liebling

Hero

642 berichten

21 januari 2011 - 18:54
de prijs was al wel bevestigd voor de UK dus denk dan dat dat voor een groot deel van europa geldt en dan kom je op de 250 euro.
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

24 januari 2011 - 11:30
Er zullen als hij uit is ook winkels zijn die hem voor 230,- gaan aanbieden, we moeten het gewoon ff afwachten.

Ik hoop dat met de release een beetje leuke games uitkomen
Alex. Alex.

King

4286 berichten

09 februari 2011 - 02:22
Zojuist heb ik vandaag de Nintendo 3DS mogen checken in Amsterdam. Het eerste spel dat ik speelde (en ik was meteen ook de eerste) was Zelda. De 3D effecten zijn wreed. Alleen ik als ADHD'r moet toch wel wennen dat je er stil voor moet zitten.
Ik was er namelijk vanuit gegaan dat als je het scherm van je af duwde dat je daardoor dan diepte zag. Dat is dus niet het geval. Het enige is dat je diepte in het scherm zelf ziet.

Lees deze week en volgende week alles erover in de uitgebreide artikelen op de site.
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

03 maart 2011 - 09:31
Ik vind het artikel op de front page erg goed . Heet de Tagmodus nou officieel Tagmodus of wordt het soms ook nog Streetpass genoemd? Dit is verwarrend
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

03 mei 2011 - 12:02
Deze kerel is nogal fan van de 3ds en AR cards en liet daarom een tatoo zetten van zo'n AR card op zijn arm.. Werkt dit ook echt?

Watch:

Jakka Jakka

Pwner

455 berichten

03 mei 2011 - 12:40
Fucking bruut, alleen jammer dat het zo trilt .
1 2 >

Je moet ingelogd zijn om te reageren.