Boardgames

1

Foute vrienden, vette feesten

DJ DJ

Hero

556 berichten

13 januari 2011 - 02:46
Zoals ik in een eerder bericht al aangaf, kwam ik laatst in een vrij nieuwe spellenwinkel in Hengelo (De Deondersteen). Na een tijdje te hebben staan lullen met de eigenaar, kwamen we op o.a. dit spel uit. Deze zocht ik al een tijdje, maar wordt helaas niet meer gemaakt. Wat een geluk dat hij er zelf nog een examplaar van had (in privé bezit). Omdat hij geen tijd had om het spel te spelen en hij nog veel te veel andere spellen wilde doen voor die tijd, kon ik hem wel overkopen voor een schappelijk prijsje. En eerlijk is eerlijk, het was een mats-prijs. Enfin....

In het spel is het de bedoeling dat je 5 levensdoelen weet te behalen. Varierend van "Uit de kast komen" tot "Gezond geleefd en toch ziek" .

Je doorloopt meerdere fasen van het leven, beginnende bij de pubertijd. Vervolgens komen er enkele ronden van het volwassen bestaan.

In een fase kun je 'ervaringen' kopen door te bieden met tijd-fiches tegen de andere spelers. Met de ervaringen beïnvloedt je de verschillende stats van je persoonlijkheid. De ervaringen zijn erg uiteenlopend van "trouwen om een moetje" tot "dorpsdisco".

Deze heb je weer in de goede verhouding nodig om een levensdoel te behalen.

Naast de levensdoelen die je zelf moet halen, zijn er ook zogeheten mega-doelen. Hierop kan iedereen aanspraak maken wanneer je over de correcte stats beschikt.

Een leuk spel waarin je lekker kunt ouwehoeren. Absoluut leuk voor degenen die zowel van een tactisch en planbaar-achtig spel houden, en dit eveneens graag luchtig willen spelen.

Alex. Alex.

King

4286 berichten

07 februari 2011 - 23:21
Dit spel lijkt me tof
1

Je moet ingelogd zijn om te reageren.