Boardgames

1

Pandemie - Een coop bordspel

DJ DJ

Hero

556 berichten

05 januari 2011 - 11:30
Afgelopen week wederom een kijkje genomen in een vrij nieuwe spellen winkel. Daar kwam ik het spel Pandemie tegen. Bij dit spel speel je als team tegen het spel zelf, en moet je de wereld zien te redden van 4 ziektes. Gedurende het spel breidden de ziektes zich uit en probeer je deze als team in te dammen en uit te roeien. Het spel heeft 3 moeilijkheidsgraden, waardoor je kunt kiezen hoe lastig je het je team wilt maken. Bij het zien van de doos, had ik een beetje mijn twijfels, maar meteen na het 1e potje was ik verkocht

BTW: heb deze gekocht in Hengelo (ov) bij "De Dondersteen"

Laatst gewijzigd door: DJ op 05 januari 2011 - 11:32
DJ DJ

Hero

556 berichten

13 januari 2011 - 02:52
Het spel nu een aantal malen gespeeld, Erg leuk, ook met 2 personen is dit spel erg de moeite waard. Ben nu ook in het bezit van de uitbreiding: Virus Alarm

Leuke extraatjes
Er zijn nu speciale petrischaaltjes toegevoegd voor het opbergen van de ziekten

Aanpassingen ten opzichte van het basisspel:
Naast de bestaande rollen in het basisspel, worden hier nog een hele rits rollen aan toegevoegd (1 rol wordt vervangen). Er is een nieuwe moeilijkheidsgraad toegevoegd, waardoor er naast makkelijk, normaal en moeilijk nu ook Legendary mogelijk is.

Boven een standaard Epidemie kaart (is er 1 van bijgekomen)
Onder de extra rollen.

Daarnaast zijn er ook een paar extra Events toegevoegd (deze helpen de spelers die het virus bestrijden).

Extra uitdagingen
Naast de standaard epidemieën, kan er ook gekozen worden voor extra uitdagingen:
"Hardnekkig Virus". Hierbij wordt iedere keer dan een epidemie uitbreekt een extraatje toegevoegd aan de uitdagingen. Hieronder een voorbeeld van de nieuwe epidemiekaarten met de extra toevoeging

"Muterend Virus". Een extra ziekte wordt toegevoegd aan het spel, die anders reageert dan de 'normale' 4 virussen. Nu moeten dus in dezelfde tijd eigenlijk 5 virussen worden opgelost.
"De Bio-Terrorist". In deze variant kan een speler er voor kiezen om als bio-terrorist het speelbord te helpen. Hiervoor moet je echter wel met 4 of 5 spelers spelen, maargoed, het is altijd leuk om mensen dwars te zitten natuurlijk.
Eveneens zijn er verschillende combinaties mogelijk van bovenstaande varianten, zo kunnen zo kan "Hardnekkig Virus" gecombineerd worden met de 2 anderen en zijn ze allemaal in verschillende moeilijkheidsgraden te spelen.

Even een totaaloverzicht:

Helaas heb ik een beetje tijdnood, dus heb ik het nog niet gespeeld. Zo gauw ik deze heb gespeeld, zal ik hier weer stukje posten.

Laatst gewijzigd door: DJ op 15 januari 2011 - 11:57
Alex. Alex.

King

4286 berichten

02 februari 2011 - 12:06
Dat ziet er ongelofelijk slik uit.
1

Je moet ingelogd zijn om te reageren.