Boardgames

1

Frag - Een first-person-shooter bordspel

DJ DJ

Hero

556 berichten

16 november 2010 - 00:05
Jaja, ik liep weer eens door een spellenwinkel, en daar zag ik een doos staan: Frag!

Het is dus een first person shooter in een bordspel variant. Nu wist ik vooraf niet hoe leuk dat zou zijn. Het meeste was ik dan ook benieuwd naar het mechanisme dat ze gebruiken om een FPS toe te passen op de keukentafel.

Heb een eerste pot gespeeld en even de regels kunnen proeven. Een apart spel, waarvan er ook een uitbreiding uit is. (Nog niet in Nederland.) Het spel is volledig in het Engels en ontwikkeld door de makers van Munchkin. Ondanks dat de regels niet 100% de boel afdichten, speelt het spel wel makkelijk weg........ Binnenkort dus nog maar een keertje spelen.

Laatst gewijzigd door: DJ op 16 november 2010 - 00:13
Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

16 november 2010 - 11:05
Oei, duidelijk dat ik deze in mijn collectie ga introduceren!
Alex. Alex.

King

4286 berichten

28 november 2010 - 00:25
Ik heb de game vandaag gespeeld. Wat een tof spel is dit. Helaas moesten we halverwege het spel kappen, maar het spel is zeker nog eens het spelen waard.

DJ waar heb je het spel gekocht?

Laatst gewijzigd door: Alex. op 28 november 2010 - 00:31
DJ DJ

Hero

556 berichten

30 november 2010 - 01:33
lokale spellenwinkel. Het is soms vrij lastig om dit soort 'aparte' spellen te halen. Ook de 999-games en de Munchkin spellen zijn niet zomaar overal te verkrijgen. Ik weet dat er in Enschede een winkel zit (Comicasa) en ook in Deventer zit zo'n soort winkel (Koning Willem?).
Geen idee waar er in de rest van Nederland zulk soort winkels zitten.
Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

30 november 2010 - 10:45
bigbadthomazzz bigbadthomazzz

Buddy

186 berichten

30 november 2010 - 17:29
wil je me eens uitleggen wat er precies zo vet is aan deze game. Ik vind boardgames in het algemeen echt k*t maar ik ben hier wel benieuwd naar!

groetjes
DJ DJ

Hero

556 berichten

30 november 2010 - 21:18
Ik vond het aparte aan dit spel dat het FPS element terug gebracht wordt naar een boardgame. Het ging mij dan in het begin ook meer om het achterliggende mechanisme.
Het leuk aan deze shooter-boardgame is eveneens dat het niet meteen zwaar negatief is als je wordt ge-fragged. Je spawned meteen in je beurt opnieuw,waarna je je jacht op de medespeler kunt heropenen. Het spel duurt trouwens wel even, al staat op de doos ongeveer 1 uur. Wanneer je een beetje een leuke game wilt houden, ben je gauw 2 a 3 uur verder.
bigbadthomazzz bigbadthomazzz

Buddy

186 berichten

01 december 2010 - 12:20
Het is dat niemand in mijn omgeving board games speelt anders had ik hem wel gekocht denk ik
1

Je moet ingelogd zijn om te reageren.