Game Algemeen

1

De laatste discussie: PS3 of Xbox 360, welke is beter?

Hostpik

Boss

1340 berichten

02 september 2010 - 19:13
Laat ik eens fanboys op hun tenen trappen. Laat ik een discussie beginnen over wat nou de superieure console is; de Xbox 360 of de PlayStation 3? Pomp je mening en argumenten hier neer.

Persoonlijk vind ik het een pittige keuze. Er zijn meer en betere exclusives op de PlayStation 3 dan op de Xbox 360. Ook het OS van de PS3 werkt beter en vlotter. Online wint de Xbox 360 echter met Xbox Live. Je betaalt wel voor de service, maar je weet dat je er kwaliteit voor terugkrijgt. Daarnaast staat de resolutie meestal hoger op de Xbox 360. Als je op de achterkant van een PS3-doosje kijkt staat er meestal 720p, terwijl de Xbox 360 altijd 1080p resoluties heeft.

Wat vinden jullie?
They see me trollin' they hatin'
Krijn

Dude

34 berichten

02 september 2010 - 20:49
Ik zou liever een PS3 willen i.v.m. Blu Ray. Qua games vind ik ze gelijkwaardig.
Alex.

King

4083 berichten

02 september 2010 - 21:35

Krijn schreef:
Ik zou liever een PS3 willen i.v.m. Blu Ray. Qua games vind ik ze gelijkwaardig.

Ik heb ook liever de PS3, maar niet omdat er een Blu ray op zit. Ik vind de controller van de ps3 gewoon veel relaxter dan de Xbox 360-controller.

Met dank aan Neal!
Hostpik

Boss

1340 berichten

03 september 2010 - 13:01
Zelf vind ik de Xbox 360 controller beter. Hij heeft echte triggers en de poken zitten verder van elkaar. Die schouderknoppen werken niet echt prettig op de ps3. Aan de andere kant kan je de ps3-controller zonder extra accessoire opladen.
Spitsmuis

Pwner

421 berichten

12 september 2010 - 17:40
Destijds mocht ik kiezen tussen een PS3 en X360. Gezien het game-aanbod van toen en mijn voorkeur voor shooters, ben ik toen voor de Xbox 360 gegaan. Totaal geen spijt van gehad natuurlijk, maar als ik nu voor dezelfde keuze zou hebben gestaan, zou ik voor de PS3 gaan. In mijn ogen heb je nu een gelijkwaardig aanbod in games, maar biedt de PS3 meer toekomst dankzij bijvoorbeeld de Blu-Ray speler.
KlaasjeNL

Hero

608 berichten

13 september 2010 - 00:16
Multiplatform haal ik altijd voor de 360. In de eerste plaats simpelweg omdat Xbox Live met afstand een betere service is. Betrouwbaarder en veel overzichtelijker.

Grootste reden voor mij om de 360 boven de PS3 te verkiezen is toch wel de controller. Die ligt allereerst een stuk beter in de hand. Alex mag dan het tegendeel beweren, maar dat is in mijn ogen een bewering gebaseerd op ervaringen bekeken door een roze Sony-bril. De oude 'PSX-controller' was een prima controller, tot men besloot dat men toch echt niet meer zonder 'pookjes' kon voor analoge besturing. Omdat de hele PlayStation-fan(boy)base zo verknocht was aan alles waar PlayStation op stond, durfde men bij Sony niet te veel te sleutelen aan het standaard ontwerp. Gevolg: men plakte op een relatief onlogische plek 2 echtra pookjes op de controller. Pookjes die garant staan voor flinke kram in je duimen bij te lang gebruik omdat ze zo onlogisch, A-ergonomisch geplaatst zijn. Bovendien glijden je duimer er vanaf als ze wat klam worden. Net als van de triggers, die een stuk minder zijn dan die van de 360-controller.
Daarbij ligt het zwaartepunt van de controller ook nog eens op een verkeerde plek. Wanneer je een controller los in je handen houdt moet hij wat mij betreft rustig blijven liggen. De dualshock heeft dan echter de neiging om voorover uit je handen te kantelen.

Voor (online) gaming ga ik dus voor de 360.
Daar tegenover is de blurayspeler van de PS3 natuurlijk een groot voordeel, al moet ik zeggen dat ik nog steeds meer DVD's kijk en koop. Blurays zijn gewoon (nog) te duur en voegen voor mij te weinig toe aan de kijkervaring.
Ander voordeel van de PS3 is het geluid. Het is heerlijk stil tijdens het gamen, terwijl ik met de 360 altijd een stofzuiger aanzet(te). Nu is de Slim een stuk stiller, maar WTF Microsoft? Ik sta 's nachts in de fucking kou voor de gameshop te wachten om als eerste een 360 te bemachtigen, waarbij men zweert dat er geen 360 met HDMI komt omdat dat overbodig zou zijn. Vervolgens verpats ik begin dit jaar toch maar m'n oude 360 om een Elite incl. HDMI en grotere HDD te kopen, waarbij MS aangeeft geen plannen voor een nieuwe 360 te hebben. En wat flikken ze me een klein half jaar later? Ze gooien een Slim in de winkel, waardoor ik als trouwe klant weer met een verouderd, tweederangs systeem zit opgescheept. Zo'n geintje kunnen ze me niet vaker flikken.

Welke console is dus voor mij beter? Houd het maar op een gelijk spelletje.
Kloothommel

Boss

1726 berichten

13 september 2010 - 00:36
Ik ben sowieso niet zo van de consoles, maar als ik er een zou kopen dan is het een Ps3.
Plaatjes zeggen meer:

Linkje naar grotere (leesbare) versie
Patrick

Pwner

432 berichten

13 september 2010 - 09:21

Kloothommel schreef:
Ik ben sowieso niet zo van de consoles, maar als ik er een zou kopen dan is het een Ps3.
Plaatjes zeggen meer:
http://img291.imageshack.us/img291/8030/ps3vsxbox360.jpg

Linkje naar grotere (leesbare) versie

Zeker weten een ps3, maar dan nu wel de slim edition

een varken heeft een orgasme van 30 minunten.
In mijn volgende leven wil ik een varken zijn.
Hoe zijn ze hier eigenlijk achter gekomen?
Ik wil het eigenlijk ook niet weten.
Hostpik

Boss

1340 berichten

13 september 2010 - 12:51
Klaas je hebt op alle punten gelijk. Vooral dat mijn duim die van het pookje wegglijd komt mij al te bekend voor. Zelf houd ik meer van de PS3 fat, omdat die veel meer lijkt op een luxeproduct. Iets waarop je trots mag zijn zegmaar.
KlaasjeNL

Hero

608 berichten

14 september 2010 - 01:05
Zit nu ff de specs op dat plaatje van Kloothommel te bekijken. De PS3 heeft HDMI 1.3? Ik dacht dat er een update kwam waardoor de BR-speler van de PS3 geschikt zou worden voor 3D-films, maar daarvoor is toch HDMI 1.4 nodig?
Kloothommel

Boss

1726 berichten

14 september 2010 - 11:04
Plaatje is al wat ouder denk ik...
Patrick

Pwner

432 berichten

19 september 2010 - 03:59

nieusbericht schreef:
Privates zou oorspronkelijk op de Xbox 360 verschijnen, maar Microsoft keurt de game niet goed. Volgens Microsoft is Privates te seksueel ingesteld en dat mag niet. Nu verschijnt de game alleen voor pc.

Als het nu nog niet duidelijk si waarom een PS3 dan word het je nooit duidelijkl

En ja plaatjes zeggen dan helemaal meer dan woorden.

een varken heeft een orgasme van 30 minunten.
In mijn volgende leven wil ik een varken zijn.
Hoe zijn ze hier eigenlijk achter gekomen?
Ik wil het eigenlijk ook niet weten.
1

Je moet ingelogd zijn om te reageren.