Game Algemeen

1 2 >

Golden Sun Dark Dawn

Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

17 augustus 2010 - 15:56
Golden Sun

Jullie kennen vast wel de Golden Sun games op de Game Boy Advance nog wel. Twee geweldige games die allebei het maximale halen uit een 64-megabit cartridge. Mooie audio, prachtige graphics en meer dan 30 uur aan speeltijd.
Het spel is gemaakt door Camelot Software Planning en uitgegeven door Nintendo zelf. Op 22 Februari 2002 werd de eerste Golden Sun game uitgebracht in Europa. Al voor de release van de game waren de verwachtingen hoog, en terecht zo bleek na de release.

What a game!

De game werd in Japan en Amerika samen meer dan 1 miljoen keer “gebleeped” door een barcode scanner.
Game sites waren lovend over de game en de aantrekkelijke en kleurige RPG werd mogelijk de beste game op de GBA genoemd. Sterker nog, in 2001 won Golden Sun de Nintendo Power Award voor het beste Game Boy Advance spel van het jaar. Daarnaast staat Golden Sun op de 31e plaats in de Nintendo Power top 200 lijst van beste games.

Take a look!

De graphics waren voor de GBA geweldig en het geluid dat uit dat kleine kastje getoverd werd deed mij verbazen. Ik was serieus even van mijn stuk gebracht. Hoe haalden ze het in hun hoofd om zolang te wachten om zo’n game te maken!

Het Battle systeem zat uitstekend in elkaar, en de camera die van kant veranderd tijdens een knokpartij is briljant bedacht. De Djinn die je gebruiken kan om je stats op te krikken of ze te gebruiken als aanval tijdens een gevecht. Of je gebruikt de Summon optie om heel veel schade aan te richten. Deze Summons zien er heel vet uit op je GBA scherm.

CSP (Camelot Software Planning) heeft een geweldige game neergezet op de GBA. Het mooie is dat de game een open einde heeft en dus was het wachten op deel 2.

Deel 2: Golden Sun: The Lost Age

Het tweede deel van Golden Sun serie werd in Europa uitgebracht op 19 September 2003. De verwachtingen voor het tweede deel waren net zo hoog gespannen als die voor het eerste deel. Zou het CSP weer lukken om gamers te verbazen?

2-0 voor CSP en Nintendo

Jazeker!
Weer liet CSP ons genieten met een geweldige RPG met mooie grafische beelden en geweldige geluiden. Toch vonden de meesten de The Lost Age minder goed dan zijn voorganger. Dat is te merken aan de scores die game sites gaven, maar toch staat The Lost Age op plaats 69 in de Nintendo Power top 200 lijst van beste games.

Na de tweede goeie game hoopte ik CSP meer RPG’s zou uitbrengen. Helaas, het enige wat ze daarna uitbrachten waren Mario sportgames. Ik had de hoop al opgegeven dat er geen Golden Sun meer zou komen, ook niet voor de nieuwe handheld de Nintendo DS.

Golden Sun: Dark Dawn

Gelukkig had ik het mis! Op de E3 2009 werd aangekondigd dat er een nieuwe Golden Sun in de maak is voor de Nintendo DS. De game krijgt de naam Golden Sun: Dark Dawn en speelt zich 30 jaar na The Lost Age af.

Het spel speelt zich weer af in de wereld Weyard, al zul je de wereld niet echt terug herkennen. De natuur is nogal zijn gang gegaan om alles om te gooien. Je speelt als Matthew die uit het dorp Vale komt, erg toevallig..?? Niet echt, Matthew is namelijk de zoon van Isaac, de hoofdrol speler uit de eerste Golden Sun.

Ook nu gebruik je Psynergy om dingen te verschuiven en om bladeren weg te blazen zodat er een ingang tevoorschijn komt.Het verhaal is dat er zwarte gaten verschijnen in de wereld. Door die gaten wordt de Psynergy uit de omgeving weggetrokken. Jij trekt erop uit om uit te zoeken waar dit door veroorzaakt wordt. Wie weet komen we ook nog wat van de oude garde tegen?

CSP wil ons ditmaal laten genieten van 3D graphics op de DS, ik hoop dat dat én het geluid mij weer versteld zal doen staan.
De release datum is nog niet genoemd maar er gaan geruchten dat dit eind 2010 zal zijn.

Conclusie

Ik heb zo genoten van deze games dat ik nog steeds een game moet spelen die die ervaring overtreft.
Klinkt misschien té fanboyisch… jammer dan! Ik meen het, zelfs de grafische hoogstandjes in de games van nu kan me niet zo’n ervaring geven als dat Golden Sun deed.

Ik hoop dat Golden Sun: Dark Dawn die ervaring kan overtreffen!

EDIT: De release datum is bekend: 10 december 2010

Laatst gewijzigd door: Tristan op 09 december 2010 - 12:52
Krijn Krijn

Dude

34 berichten

17 augustus 2010 - 17:50
Dit zou best een mooi artikel zijn voor op de Front Page.
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

17 augustus 2010 - 17:54
Ohja? Met die bedoeling heb ik het niet geschreven

Thnx btw
Krijn Krijn

Dude

34 berichten

17 augustus 2010 - 21:15
Leuk om te lezen, misschien wat veel plaatjes, maar dat maakt niet echt veel uit en het lijkt gewoon een artikel over de serie Golden Sun.
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

17 augustus 2010 - 21:19
Ja ik had er wel een paar uit kunnen houden, misschien had ik een video ervoor in de plaats moeten doen
Krijn Krijn

Dude

34 berichten

17 augustus 2010 - 21:30
En de plaatjes van Isaac en Matthew veel kleiner en langs elkaar
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

17 augustus 2010 - 21:33
Ja ik had die moeten bewerken en die twee ingame screens had ik ook moeten verkleinen. Ik heb een aantal plaatjes eruit gehaald

Laatst gewijzigd door: Tristan op 17 augustus 2010 - 21:52
Alex. Alex.

King

4286 berichten

19 augustus 2010 - 21:17
Ik zou het zo op de fp kunnen plaatsen Maar ik heb nooit iets begrepen van de Golden Sun hype. Ik heb die game eerlijk gezegd niet gevolgd.
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

09 september 2010 - 10:39

Alex schreef:
Ik zou het zo op de fp kunnen plaatsen Maar ik heb nooit iets begrepen van de Golden Sun hype. Ik heb die game eerlijk gezegd niet gevolgd.

Seriously Alex

Nooit een GBA gehad?

Alex. Alex.

King

4286 berichten

09 september 2010 - 10:42
Jawel, maar nooit die game gespeeld. Houd daar niet zo van denk ik
Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

09 september 2010 - 11:10
Jammer

Misschien kan je het eens proberen, dan weet je het zeker

Liebling Liebling

Hero

642 berichten

19 september 2010 - 17:27
ben erg benieuwt naar de ds versie vond de gba versie ook erg goed

Jawel, maar nooit die game gespeeld. Houd daar niet zo van denk ik

denk dat het inderdaad niet echt een game voor jou is alex maar hij wel erg goed dus proberen waard

Tristan Tristan

Diehard

2286 berichten

08 november 2010 - 10:37
De release is gepland voor 10 december 2010
Liebling Liebling

Hero

642 berichten

09 november 2010 - 19:40
10 december is al gauw kan niet wachten
Tristan Tristan

Diehard