Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
De weken voor de E3 staan altijd in het teken van uitgelekte informatie. Door een oplettende Redditer werd het al snel duidelijk dat er een nieuwe DLC voor Destiny in de maak was. Deze uitbreiding, met de naam Rise of Iron, werd via een stream aangekondigd. Althans, dit was de bedoeling. Een paar uur vóór de uitzending was de uitbreiding namelijk al te vinden in de Microsoft Store. Ondanks deze kleine foutjes wordt er veel van deze DLC verwacht. Het was dan ook aardig druk bij de hands-on op de gamescom. Mijn ervaringen van deze demo lees je hieronder.
Een hands-on is altijd spannend. Hoe zit deze demo eruit? Is de content inderdaad zo goed als vooraf gehoopt? Voor mij was het vooral spannend omdat ik Destiny nog nooit gespeeld had. Het was dan ook een onaangename verrassing dat ik met ongeveer twintig echte Destiny-fans een potje moest gaan spelen. Gelukkig hing er een handig bordje met uitleg over de besturing, dus na een paar minuten had ik toch wel aardig door hoe de game in elkaar stak.
We werden in twee teams verdeeld. In een multiplayer-challenge moesten we proberen om te winnen van elkaar. Dit speelde zich allemaal af in de Floating Gardens op Venus. De omgeving is werkelijk adembenemend; realistische maar toch ook futuristische elementen kwamen voorbij. Door elkaar te doden krijg je als team punten, maar uiteraard moet je zelf zo min mogelijk het loodje leggen! Als nieuweling weet ik natuurlijk niet welke wapens allemaal beschikbaar zijn, dus de vele verschillende laser-stralen die door het beeld kwamen, waren voor mij een teken dat sommige mensen wél wisten wat ze deden. Uiteindelijk ging mijn team met de winst aan de haal. Ik moet dan wel vermelden dat we zeker niet wonnen door mijn Destiny-skills. Toch was het zeer leuk om zo in het diepe te worden gegooid.
Na een paar potjes werden de twee teams opgedeeld in kleinere groepjes. Ik werd ingedeeld met de mensen naast mij. Gelukkig zat daar ook een speelster tussen die van toeten noch blazen wist, dus we waren redelijk aan elkaar gewaagd. Als team van drie Guardians word je losgelaten in een bepaald level. We moeten telkens een soort doelstelling behalen, wat eigenlijk alleen te halen is door het uitschakelen van de diverse Fallen.
Door het verzamelen van verschillende objecten komen we telkens iets verder in het level. Met z'n drieën zijn de levels zeer goed te doen, vooral binnen het tijdslimiet van deze hands-on. De ijzige omgeving is werkelijk geweldig vormgegeven. Het lopen door de sneeuw klinkt erg realistisch. Ik betrapte mezelf er soms op dat ik bij m'n teamgenoten meekeek op hun scherm. Dit deed ik vooral omdat ik wilde zien of er een soort vertraging in zit. Dit was eigenlijk niet het geval, dus de multiplayer is - naar mijn mening - goedgekeurd!
Ondanks de korte hands-on heb ik veel kunnen zien van deze nieuwe DLC. Rise of Iron biedt weer nieuwe mogelijkheden én levels, dus de echte Destiny-fanaten kunnen weer fijn aan de slag. Het is wel jammer dat ik geen single-player heb kunnen proberen, maar in principe zijn de graphics e.d. nog steeds gelijk aan de multiplayer. De mogelijkheid om als een team de strijd aan te gaan was een mooi begin van mijn carrière in Destiny. Zelfs als nieuweling voelde ik de kriebels om door te blijven spelen, ondanks dat de hands-on al minutenlang afgelopen was. De korte introductie van Destiny: Rise of Iron heeft mij zelfs overtuigd de game te gaan spelen! Daar is toch aardig wat voor nodig. Al met al kijk ik erg uit naar de release van de DLC. Zijn jullie ook zo enthousiast over deze nieuwe DLC van Destiny? Laat het weten in een reactie!
Destiny: Rise of Iron komt 20 september uit voor Xbox One en PlayStation 4.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.