Gamescom: The Legend of Zelda: Breath of the Wild is net zo eindeloos als Skyrim

Geplaatst op maandag 22 augustus 2016 om 10:00 door Redactie
is de nieuwste telg in de The Legend of Zelda-reeks. Je kruipt opnieuw in de huid van Link, die in een grot ontwaakt na honderd jaar slaap. Ciska en Alex hebben twee demo's gespeeld. Een demo duurde vijftien minuten en zat al iets verder in het verhaal. De andere demo duurde twintig minuten en startte op het moment dat Link ontwaakt en op zoek moet naar kleren.

De vrijheid in The Legend of Zelda: Breath of the Wild is vrijwel eindeloos. Niet alleen het verkennen is eindeloos, maar ook de manier van vechten. Zo kan je de vijand besluipen, zijn wapen stelen en vervolgens alle hoeken van de kamer laten zien of ze van een afstandje aanvallen vanuit de schaduw. Een andere, iets wredere, manier is om alles in lichterlaaie te zetten, dit doe je door het struikgewas aan te steken in de windrichting van de vijand.

Voedsel koken is een andere toevoeging in deze game, wat deze Zelda-editie zoveel anders maakt dan voorgaande delen. Om leven erbij te krijgen, de gebruikelijke hartjes, moet je op zoek naar voedsel in de wereld. Als je deze hebt gevonden, kun je deze bereiden op het vuur. Dit levert je een hoop leven op. Het voedsel zorgt niet alleen voor hartjes, maar als je de bergen intrekt, kan een warme hap je beschermen voor onderkoeling. Dit is maar voor een bepaalde duur, maar het is momenteel wel de enige mogelijkheid die we gezien hebben om het daar uit te houden. Een andere mogelijkheid is waarschijnlijk om straks warme kleren aan te trekken zodat je geen kou meer vat in de bergtoppen tijdens het avontuur.



Je wapens hebben niet een eeuwig leven. Na een aantal keer je wapen (zwaard, pijl en boog of je schild) gebruikt te hebben, gaat deze kapot. Een wapen van hout gaat overigens sneller kapot dan een zwaard van staal. Dit kan behoorlijk vervelend zijn wanneer je verwikkelt bent in een zwaar gevecht. Een Link zonder wapen, staat gelijk aan een pak slaag van jawelste.

Wij kijken enorm uit naar deze game, maar moeten nog even geduld hebben om met de game aan de slag te kunnen. De game gaat volgend jaar maart naar alle waarschijnlijkheid uitkomen op de Wii U en Nintendo NX.

Game informatie

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

    the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild
    Platform:
    Nintendo Wii U
    Releasedatum:
    03 maart 2017
    Genre:
    Actie, Avonturen
    Ontwikkelaar:
    Nintendo
    Uitgever:
    Nintendo

Reacties

Peter (22 augustus 2016 - 20:24)
Peter
  • Diehard
  • 2938 reacties

Wederom blijf ik bij mijn argument dat "bigger" bij lange na niet altijd "better" is, al heb ik wel vertrouwen erin dat dit een hele vette Zelda game wordt.

De Zelda games vind ik persoonlijk al groot genoeg al is het wel heel tof dat er eens een echte free-roaming game van uitkomt. Als het dan vooral resource management en fetch-quests uitvoeren wordt (een valkuil bij veel van dit soort games), zou dat toch echt een grote teleurstelling zijn.

Dat van je wapens stuk gaan is volgens mij enkel bij bepaalde wapens, want je zult altijd nog vaste wapens behouden, had ik begrepen. En gelukkig maar, want anders is het constant item-management.

RudeRudeson (23 augustus 2016 - 09:46)
RudeRudeson
  • Pwner
  • 431 reacties

    Peter schreef:
      Wederom blijf ik bij mijn argument dat \"bigger\" bij lange na niet altijd \"better\" is, al heb ik wel vertrouwen erin dat dit een hele vette Zelda game wordt.

      De Zelda games vind ik persoonlijk al groot genoeg al is het wel heel tof dat er eens een echte free-roaming game van uitkomt. Als het dan vooral resource management en fetch-quests uitvoeren wordt (een valkuil bij veel van dit soort games), zou dat toch echt een grote teleurstelling zijn.

      Dat van je wapens stuk gaan is volgens mij enkel bij bepaalde wapens, want je zult altijd nog vaste wapens behouden, had ik begrepen. En gelukkig maar, want anders is het constant item-management.


Eens! Hoop ook echt niet dat ze je constant voor een kat in een boom de halve kaart laten afrennen. Overigens hadden bepaalde Zelda-delen al zoiets als een durability systeem. Denk maar aan het houten schild van OOT

Plaats reactie:

    Bold Spoiler
    smili lol puh knipoog confuse boos bloos coool sm_eerie yawnee yes_new nooo shutup punkey winkie huil shocked