Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
In huize Welvaart heerst er een heus probleem. Welke versie van Tom Clancy's The Division wordt aangeschaft? In principe hebben wij alle platforms tot onze beschikking. Echter valt de Xbox One-versie af. Uit praktische overwegingen, want op mijn bureau pronkt nu eenmaal een PlayStation 4. De PlayStation 4- en pc-versie van Tom Clancy's The Division staan tegenover elkaar in de ring. Wordt er gekozen voor de zorgvuldig opgebouwde vriendenlijst of betere grafische prestaties?
Het is inmiddels een grijs gedraaide plaat, maar ik ben dol op multiplayers. Het liefst zit ik met het hele gezelschap op de bank zodat ik mijn tegenstanders op andere manieren kan afleiden. Ik ben echter ook te porren voor een strijd online. De laatste tijd greep Destiny: The Taken King mijn aandacht. Terwijl mijn metgezellen zorgvuldig een strategie uitstippelde, rende ik vooruit om enkele seconden later panisch om hulp te roepen. Na een virtuele tik op mijn vingers wachtte ik geduldig op het startsignaal. Als wij na één of twee uur de vijand verslagen hadden, steeg er een gevoel van euforie op. Dat gevoel van samenwerking vind ik episch.
Vrijwel alle (online) vrienden verkondigen de PlayStation 4-versie van Tom Clancy's The Division te kopen. De exacte beweegredenen weet ik niet van iedereen. Wellicht hebben zij geen sterke computer, of geniet de PlayStation 4 de voorkeur. Wellicht overwegen zij de PlayStation 4-versie, omdat iedereen het overweegt. Dan hoef je geen moeite te doen een nieuwe vriendenlijst vol onbekenden op te bouwen, maar kan je direct met zijn allen knallen. Laat dat exact de reden zijn waarom de PlayStation 4-versie nog altijd een overweging is. Samen is leuker dan alleen.
Alleen hebben wij niet voor niets een beest van een computer in elkaar gezet. Zoals ik in mijn review van Rise of the Tomb Raider aangeef, wil ik het maximale uit mijn videokaart halen. Ik wil spectaculaire graphics waarvan je gaat kwijlen. Dan zijn tevens details sneller en beter zichtbaar. Het kan handig zijn om te weten hoe jouw vijand is uitgerust, zodat je eventueel je tactiek kunt bijstellen. Tevens is zestig frames per seconde een bijkomend voordeel. Dan schiet je tenminste op de plek waar de vijand zich daadwerkelijk bevindt en niet waar hij of zij zich enkele (milli)seconden geleden bevond. Precisie is belangrijk.
Tot slot biedt de pc-versie van Tom Clancy's The Division de mogelijkheid om de interface naar wens in te delen. Wil je het chatvenster in een andere hoek? Ga je gang. Wil je de mini-map in het midden van het scherm? Prima. Wil je werken zonder mini-map? Wat jij wil. Je kunt naar hartenlust slepen en aanpassen. Met deze vrijheid verwijder je (kleine) irritaties en maak je het geheel helemaal eigen. Er gaat alleen werk zitten in het opbouwen van een betrouwbare vriendenlijst. Natuurlijk kan ik altijd proberen mijn vrienden over te halen een fatsoenlijke computer te kopen, maar ik zie in gedachten al de opgestoken middelvingers.
Gelukkig hebben wij tot 8 maart de tijd om te wikken en te wegen. Als het niet aan de vriendenlijst had gelegen, was de beslissing binnen een milliseconde gemaakt. Ik wil mijn computer horen ronken! Of nou ja, wellicht hoor ik liever de gefrustreerde zuchten van mijn vrienden omdat ik zonder tactiek van start ga. Waarschijnlijk zwicht ik voor het (online) gezelschap. Gedeelde smart is halve smart. En jij? Waar kies jij voor, en waarom?
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.